Wednesday, October 22, 2008

V-tec B16A

Assalamualaikum....

18 oktober lepas aku dengan bunga aku telah gerak ke klang cari engine utk mustang aku 2....actually dah jmpa kat ipoh...tapi time bapak aku dak g bayar suddenly cina 2 dah jual plak 5 hari sebelumnya.....

aidoiiyaiiii.....siot btol la.....ape lagi...aku g cari sendirik....cari sampai Klang last2 jmpa.....v-tec integra B16A.....atau name lainnya V-tec kecik....

ni la vtec B16A

Dashboard integra

nape name dia v-tec kecik? sebab kat head engine tu tulis DOHC vtec......kalo v-tec beso dia tulis dohc VTEC.....2 la cara nk kenal engine vtec beso @ kecik....

dah jmpa nasib baik manual.....dalam Rm 4800.00....nasib bapak aku deal....pada masa yang sama pomen aku cari dapat gak kat gombak...dalam RM 5500.00...mahal....2 blom upah lorry anta lagi....

pape pon bersyukur dangat engine dah dapat....just tgu proses nak convert dalam mustang aku je.....ni aku bg pic engine dulu.....nanti dah convert aku upload lain ok!!!!

see you at the next blog.....afix23 averide

No comments: