Saturday, July 23, 2011

Ustaz Azhar Idrus.....=))

Assalamualaikum

Bersyukur kepada Allah sebab dapat upload dan update news baru untuk dikongsikan bersama. Terima kasih kepada sahabat-sahabat yang sudi singgih ke penulisan carca marba ini =D

Aku nak story sikit tentang kuliah penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus yang kali ini mari ke Masjid Bukit Indah Ampang. Alhamdulillah ini kali kedua aku datang ke kuliah Ustaz sebab sebelum ini aku hadir kuliah di Kota Damansara. Selepas itu tidak berkesempatan kerana ada tugasan.

Ustaz Azhar dikenali sebagai Ustaz JKK (Jawatankuasa Kemajuan Kampung) sebab dia suka sebut JKK sampai ada sorang brader ni gelak ‘kihkihkih’. Ustaz akan jawab ‘ada mari...Nyaring molek malam ni’. Untuk orang yang biasa dengar kuliah dia tau la. Kalo nak tahu cari la klip video di Youtube. Macam-macam tajuk ada berkaitan ustaz.





Semalam hari betul-betul dugaan. Keluar masjid selipar kena rembat. Aku berkaki ayam jer la. Dah selipar hilang xkn la nak pegi rembat selipar orang. Buat tambah dosa jer. Nasib la kawan aku si Jemang datang bagi pinjam selipar.



Tajuk kuliah ustaz adalah berkaitan dengan keimanan dengan rujukan kitab ‘Anak Kunci Syurga’. Antara perkara yang ditekankan adalah berkaitan meningkatkan keimanan, memberikan beberapa nasihat agar lebih dekat untuk mengamalkan ajaran Islam.

Selepas tamat sesi kuliah,rezeki hilang selipar, aku dan yang lain-lain pakat-pakat pergi Tea Tyme bersama Ustaz di Ampang. Banyak benda yang dibualkan dan ustaz sangat peramah dan bercampur dengan semua orang. Aku share beberapa gambar untuk tatapan anda.













Untuk lihat lebih lanjut sila ke Facebook aku,
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2300817562911.136541.1323350384&type=1

to be continued.....arjuna kayangan layangan =))

No comments: