Sunday, August 31, 2008

Ramadhan 2008

ramadhan lalu aku sendiri....
ramadhan kini aku masih sendiri....
ramadhan mengenangkanku kepadanya
ramadhan aku mengenalinya...
ramadhan dia pergi meninggalkanku....
ramadhan membuatkan aku hiba...
ramadhan membuatkan aku merenung kembali khilafku kepada-Nya....
aku bermohon ramadhan akan menemukan dirinya semula kelak...
menceriakan semula hati yang sepi dengan kasih sayangnya.....
aku percaya dan yakin dia akan kembali pada ramadhan yang mendatang...
ramadhan bila?
ramadhan yang akan ditentukan oleh-Nya.....
aku akan menanti ramadhan tersebut....

aku memohon ampun dan maaf kepada kalian semula....
aku tidak tahu adakah ini ramadhan yang terakhir buatku?
masih sempatkah aku memilikinya semula pada ramadhan yang mendatang?
aku masih percaya dan yakin akan mendapatkan dirinya semula
menyambut ramadhan bersama-sama...

itulah impianku bersamanya....
semoga dimakbulkan Allah...
Amin ya rabbal alamin.....

*selamat menyambut ramadhan al-mubarak from

arjuna kayangan layangan

No comments: