Saturday, April 25, 2009

My Ex Wedding.....Mac 2009

assalamualaikum.....

lama sungguh aku dah xupdate blog aku ni.....dah dekat 3 bulan lebih dah.....hahahha...macam macam berlaku dalam 3 bulan ni.....alhamdulillah...aku masih bernyawa dan menikmati nikmat kehidupan dengan penuh kesyukuran...

aku nak update dengan kisah yang pada aku memberi kekuatan yang luar biasa kepada aku....kisah perkahwinan bekas teman wanitaku dengan jejaka pilihannya.........

6 Mac 2009 menjadi saksi bahawa Ex gf aku, Anne bergelar isteri orang. aku xsure la tarikhnya coz setahu aku majlis resepsi umah dia pada 7 Mac dan sebelah pengantin lelaki pada 8 mac...alhamdulillah...akhirnya impian beliau untuk mendirikan rumah tangga terlaksana....

aku tumpang gembira...aku gagahkan diri hadir di majlis resepsi sebelah lelaki....atas kekuatan dan kekentalan semangat NEVER BACK DOWN NEVER QUIT aku, aku pergi ke majlis tue...

perkara pertama aku buat adalah makan ler..hehehe...name pun g kenduri....mencekik jer....then aku tunggu la pengantin sampai.......dah dekat sejam tunggu akhirnya sampai gak pengantin diarak dengan superbike....

aku nampak dia keluar dari kereta....cukup cantik bekas kekasihku....walaupun bukan milikku, sekurang kurangnya impiannya tercapai....dia terkejut melihat aku hadir di majlisnya....adik beliau yang biasa aku bawak kuar kalo pergi mkn dgn anne pun terkejut...aku terseyum tanda aku redha dengn ketentuan takdir....

aku berpeluang salam dengan suaminya, Lan....aku wish tahniah n mintak sgt mamat ni jaga Anne sebaik mungkin....tue jer pintaku sebagai insan yang pernah mencintai dan menyayangi Anne...bertuah memiliki Anne....tapi lagi bertuah memiliki aku....hahahhaa....Fakta OK!!!...

yang jelas dia xsanggup nak tenung aku....mungkin terkejut, xselesa dan benci kerana kehadiranku ke majlisnya tanpa diundang....tanpa sebarang kad undangan aku hadir berdiri meraikan majlisnya...

memang betol aku xdiundang.....tapi aku xlupa janji aku dengan dia satu ketika dahulu....


'kalo i kawin dengan anuar zain u akan datang x?" tanya anne kepadaku satu ketika dulu....

'even awak kawin dengan sape pun sy akan datang...itu janji sy pada awk' jawabku lagi...

aku pegang janji ini dan akhirnya aku lunaskan tanpa rasa ragu...aku hadir walaupun hari berikutnya aku dimaki hamun oleh Anne....sungguh kejam dan terhina pabila diherdik dan dicerca....pada aku, Anne lupa janji yang pernah aku lafazkan kepadanya...tapi aku xpernah marah dan salahkannya....aku mengerti sikap dan sifatnya...dia mmg begitu....

paling penting aku dapat bertemu dengan Abah Anne....dapat bersalam dan peluk abah....sepanjang bersama Anne, xpernah berpeluang berbuat demikian....akhirnya impian aku termakbul....aku sebak ketika memeluk bapanya....aku memohon maaf kerana xberpeluang nk jumpa abah..bukan aku xnk...tapi menghormati kehendak Anne ketika aku masih bersamanya...

semua itu sudah berlalu...dia bahagia dengan kehidupannya...aku pun happy dengan hidup aku walaupun tanpa dia disisi...walaupun bukan jasad yang aku miliki, namun apa yang pernah dia & Dia kurniakan satu ketika dulu tetap aku kenang dan aku bersyukur diatas pemberian tersebut...

aku mendoakan mereka bahagia....walaupun hatiku ini masih mengatakan Anne....dah lama tutup buku...tapi walau jauh mane aku pergi, dia sentiasa di lubuk sanubariku sebagai insan yang cukup istimewa....Aku masih membuka hati untuk dia jika ingin kembali satu hari nanti...tapi bukan semudah dulu....

aku mencari wanita yang menghargai cintaku...menerima aku seadanya....mampu menjadi ibu kepada anak anakku....mampu menjadi ipar yang baik kepada adik adikku..mampu menjadi menantu yang baik untuk ibu bapaku....menjadi anak saudara yang baik untuk seluruh keluargaku....dan akan setia bersamaku untuk mengecapi kemanisan kehidupan bersama sampai syurga...

untuk Anne....andai kau membaca blogku ini satu hari nanti, aku mahu kau tahu, kamu sentiasa dihatiku...aku xpernah membenci kamu...sentiasa memafkan kamu....sentiasa menjaga kamu walaupun dari kejauhan....akulah orang yang sentiasa mencintai dan menyayangi kamu..cinta tanpa syarat walaupun aku xmemiliki kamu...cinta perlukan pengorbanan...ingatlah bahawa aku berkorban demi cita cita kamu dan cinta kita....aku disini sentiasa mendoakan kamu walaupun takdir menuliskan tiada jodoh antara kita..

for my fren, sorry la aku xupload pic wedding dorg...just a few person jer tau sape n cam mane rupa Anne...xpa...xpenting...doakan mereka bahagia...itu je pintaku =)




AFV = ANNE.FIX.VIOS

see you at the next blog.....arjuna kayangan layangan

No comments: