Wednesday, November 10, 2010

Proton INSPIRA...=))

assalamualaikum

alrite..post kali ni aku nk cite pasal kete plak...aku rase aku xpernah buat cite pasal kete melainkan cite kete aku jer la..hahaa..dah aku ni jenis jarang g testdrive kete so xda la story pasal kete sgt...

aku xda keje so aku g showroom proton kat kampar....mmg ramai org dtg tgk...al-maklum la lunch hour...

proton baru lancar latest model dari proton yg diberi nama PROTON INSPIRA.....proton Inspira keluar dalam 3 spec...2 spec dengan cc 1.8 dan satu ag spec 2.0cc...

proton inspira kali ni guna engine MIVEC, 4 Cylinder DOHC 16V......disc break depan belakang....tayar plak 205/60 R16....

aku rase nama dia INSPIRA sebab dari inspirasi Mitsubishi Lancer 2.0.....bentuk boleh dikatakan hampir sama n promoter td story hampil 90% mirip Lancer GT 2.0....

inspira ada 4 kaler...Hitam, Merah Plum, Kelabu & Putih Solid

harga plak bergantung kepada spek kete n kaler yg berkenan di hati:

a) Inspira 1.8 (MT) =RM 78,999.00 (M) / 78,549.00 (S)
b) Inspira 1.8 (CVT)=RM 84,999.00 (M) / 84,549.00 (S)
c) Inspira 2.0 (CVT)=RM 91,999.00 (M) / 91,549.00 (S)

* M= Metalic S= Solid


cam biasa bayaran muka 10% la.....kalo x korang letak muka korang jadi cagaran tu pun kalo laku la...hahahaha..kalo nak compare la pada aku keta ni kalo sekali tgk mmg smart....mmg sebijik lancer....kalo ada modal lebih depan masuk bodykit lancer ori...kalo mampu beli la lancer ori.....baru RM 120K...hahhahahaa...

ada beberapa pic Inspira yg berjaya aku snap....maaf la kalo kureng...


pandangan depan INSPIRA


pandangan belakang INSPIRA

pandangan bahagian engine


Dashboard INSPIRA



transmission INSPIRA


boleh letak barang besar dgn menurunkan seat belakang INSPIRA


Suspension belakang INSPIRA


piping system INSPIRA

lampu depan & belakang INSPIRA





pape pun ni gak yg aku nak kalo mampu la....real mitsubishi lancer GT 2.0..hahahhaa..


mitsubishi lancer GT 2.0

untuk keterangan lanjut sila la ke showroom Proton yg berdekatan anda....boleh test drive...hehehee...

to be continued.....arjuna kayangan layangan =))

No comments: