Tuesday, August 2, 2011

Bila Tinggal 10 Minit.....=()

Assalamualaikum...

alhamdulillah bersyukur kita masih bertemu dengan ramadhan...dah masuk puasa ketiga...allahurabbi, kejab jer masa berlalu...moga kita dapat jalani Ramadhan dengan tenang dan penuh kesabaran Insyaallah..

aku nak cite aku punya kelam kabut pagi ni. Allahhuakhbar, agak tido lewat sebab dok layan FB sangat, tengok jam pun dekat pukul 1..aiseyh, mata pun xpulak reti nk ngantuk n suruh tido awal...huhuhuu

aku lena kol 1 dengan harapan awal la terbeliak mata nak sahur.. aku kan bujang...xda family kat KL ni..so hidup pandai-pandai sendiri la..

dari 1st day berpuasa, aku memang set alarm aku kol 4 pagi mesti memekik, hari pertama sedar la dengan penuh semangat..so diteruskan dengan hari kedua..

hari kedua nasib la aku balik lewat sempat beli nasi goreng cina sblm tu...aku bangun2 tengok jam kol 5.00....alhamdulillah xla rushing sangat...aku makan relax-relax, minum air 3 gelas + cigar 2 batang tu kira rock steady la...hehehe

masuk hari ke-3, puncanya layan FB smpai kol satu...kena plak badan penat, sedar2 jam pukul 5.40...perghhh!!!!! bersilat derr cari makanan...nasib ada stock roti JOHN CENA..try makan tgk bau dah xleh blah sbb inti sardin....

gila ker, subuh kol 5.52 pagi...kira waktu kecederaan la tu aku mencekik...tapi yang penting aku dapat teguk air dulu..apa2 hal cigar diutamakan..*hehehe..abaikan kenyataan ini*...

Allah tu nak tolong hamba-Nya yang terbabas ni, mujur la aku teringat aku ada stock makanan yg sangat berkhasiat walaupun RETI nak makan tyme RAMADHAN jer...walhal hari bisa sunat dimakan sebab Sunnah Nabi SAW.....tak lain x bukan KURMA YUSUF TAIYOOB...



perghhh!!! syukur pada Allah dapat gak la smtg yg alas perut n memberikan tenaga,insyaallah boleh tahan sampai ke petang...

selamat menunaikan ibadah puasa untuk semua muslimin dan muslimat...

to be continued.....arjuna kayangan layangan =))

No comments: