Tuesday, October 19, 2010

aku fobia dengan tarikh unik =II

assalamualaikum....

lama dah xupdate blog ni...bukan xder story dalam hidup nk diceritakan...tetapi aku jer yang malah nak menaip....aku mmg bukan dilahirkan utk menjadi sorg typewriter....lain la Azlan ex-MUH....dia siap buat band baru Azlan & The Typewriter..hahahhaaa...ok mmg xder kaitan... sebab aku mmg suka melalut....

ok...kembali ke main topik....aku nak bercerita tentang 2 kes eksiden yang aku alami kurang tempoh 48 jam....mmg tragik dan buat julung-julung kali dalam hidup aku eksiden sebegini rupa....

10-10-2010

tarikh ni mmg semua makhluk kat dunia ni rasa kagum sebab no unik especially melibatkan angka 10....dah la 10hb bulan 10 plak tu...tahun 2 ribu SEPULUH


aku actually ditugaskan melawat adik aku ke SBPI gopeng tuk melawat beliau n menghantar barangan yang dipesan...biasa la duk asrama ni kompom la manja serba serbi tak cukup n layanan org duk asrama yg diberikan family kompem tip top....aku tau la aku dulu dok asrama 3 tahun....macam-macam...mintak jer ape kompom dorg hantar...nak beli itu xcukup ini semua disediakan tanpa banyak persoalan....korang xcaya try la masuk hostel...xpun tunggu la dah ada anak kelak anak koang meregam lagi merengek nk itu ini....

aku actually sejak kebelakangan ni menghadapi masalah XSEDAP HATI....xtau la kenapa...nk kata xda hati elok jer hati aku ni...nk kata mengidam hati ayam aku mmg aku jenis xmakan organ dalaman haiwan...

dalam kol 1 aku gerak la g gopeng ikut jalan baru..malim nawar-kota bharu...bukan kek klate tu weyhh...ni kat area malim nawar jer....aku actually dalam keadaan xsihat...selsema teruk...dah 2 hari sebelum tu aku kena....tapi anak jantan punye pasal buek2 hati kental la...

aku asalnya nak naik moto...maleh nk bawak kete...duit pon xbape nak ada..sengkek sikit la sejak habis study ni..nak mark-up duit pun bukan ada pe projek pun...kalo tyme study tu leh la gak auta..hahahahha (don't try this in ur life)...sebab barang banyak aku mengalah la bawak kete....

aku drive xla laju...dalam 70km/j......agpun hari panas terik....lemau seyhh dah demam n selsema ko kena drive hari panas....nasib la kete air-cond baekk!!!....

smpai kat selekoh kawasan kampung mula2 aku nmpak satu lori ni ke kiri jalan...aku budget dia berhenti...sekali amik side nk masuk simpang....aku yg pada awal nk potong kanan di apa ag emergency brake la...keadaan kelam kabut tu nasib aku sempat balas stering ke kiri...last2 kete aku cium belakang lori belah kini....

perghh!!!! kalo diingatkan kembali mmg nyaris aku xtibai tepat lori tu....kalo x mau aku mati xpun depan kete aku hancur berderai la...serius cuak n kelam seketika...badan jadi menggeletar....kebetulan atas lori tu ada anak si driver ni....dia menangis bagai tgk aku hentam lori bapak dia....

tapi rmai yg tolong n make it easy....aku call bapak aku n member aku...nasib la accident area2 kampung....kawan-kawan pun ramai...so senang la pae hal terjadi...keta aku xleh start last panggil longkai towing la pe ag...




ingat dah settle ke? ada satu lagi kisah pasal aku dgn mat rempits plak....nantikan post seterusnya....

to be continued.....arjuna kayangan layangan =))

No comments: